...kisah kau dan aku...

Wednesday, October 01, 2008

Salam lebaran...

Aidilfitri kali ni aku sambut dengan gembira...berbeza dengan suasana tahun2 yg lepas..3 tahun yg sudah, family aku beraya di rumah sewa memandangkan rumah baru masih dalam proses pembinaan..dengan keadaan rumah yg sempit dan kurang selesa family aku beraya ala kadar aje.. so tahun ni merupakan 1st year beraya di rumah baru...langsir baru, sofa baru, ampaian baru, cermin baru dan huuuhhhhhh...senang kata segala2nya baru lah...nak raya lah katakan...
Tu baru aku citer pasal rumah aku...kita masuk bab lain plak..sejak dari tahun 1980-an, tibe je time raye..kitorang akan menjadikan raya ke-3 sebagai hari untuk berkumpul...ala2 reunion laaa..sebelum nenek aku meninggal, rumah nenek merangkap rumah makcu merupakan target untuk mengadakan aktiviti ni(thanx makcu kerana mewujudkan aktiviti ni)...bagi aku masa ni la peluang untuk mengenal sedara dgn lebih dekat..sedara jauh dan dekat...kalau nk dikira..lebih dari seratus sedara yang datang..sungguh...sampai ke hari ni..ada sedara yg aku masih x kenal lagi namanya..dan yg lebih malunya..siap ada yg cakap...laaaa...ko sedara aku rupanya..teruk kan..Ya Allah...keciknya dunia ni...
Moral of the story..kenal2 lah sedara sendiri..ade banyak faedahnya...so salam lebaran untuk semua...semoga lebaran kali ni membawa seribu makna kepada korang sume...

No comments: