...kisah kau dan aku...

Sunday, May 28, 2006

Nurhasya Zahirah...please welcome sayang...

Mgu lepas...akak aku masuk wad bersalin.. memang dah due nak lahirkan anak tapi akak aku still x rasa sakit lagi.. masa 2 doktor kata plasenta akak aku dah bergerak2.. doktor takut baby akan lemas so akak aku kena paksa bersalin ari 2 jugak...doktor masukkan ubat biar pintu rahim akak aku bukak cepat... akak aku start kena tahan wad kol 9am sampailah kol 8pm still x bersalin lagi...air ketuban dah pecah sebab doktor 2 terpecahkan tapi pintu rahim akak aku maintain gitu je lagi sampailah tiba satu tahap akak aku dah x tahan sangat...dia pegang tangan abg ipar aku kuat sangat...doktor tengok muka abg ipar aku dah lain mcm je tapi still tjk macho... last2 doktor suruh dia pegang kain yang diikat kat katil...

Doktor n abg ipar aku punyerlah bagi semangat kat akak aku...akak aku cakap macam bagi sokongan kat budak kecik masuk larian 100m...berkobar2 tu... pehhhh...punyerlah sakit masa bersalin tu...tapi bila kepala baby dah kuar akak aku cakap lega sesgt...time 2 doktor tolong kuarkan badan baby plak... n akak aku dah x larat nak wat pape... dia terus pengsan untuk beberapa jam... masa akak aku citerkan pengalaman dia bersalin aku jadik insaf...teringat mak aku kat kampung...aku jadik rindu sgt kat mak aku... aku dapat bayangkan betapa susahnya mak aku mengandungkan aku selama 9 bulan dan sakit masa melahirkan aku...aku rasa berdosa sangat bile aku teringat aku lawan cakap mak aku n x ikut nasihat dia...mak maafkan uda...uda janji x wat lagi...

Semalam aku pegi Rawang tengok ahli baru dalam family aku... aku sempat bisikkan kat telinga Nurhasya Zahirah binti Sadly selamat datang ke dunia Allah dan jadilah anak yang solehah ye sayang...pengorbanan yang mama Hasya curahkan x terhingga banyaknye... Cik Da akan sentiasa berada di samping Hasya sayang...

1 comment:

Unknown said...

wah .. wah ..dapat anak sedara baru ..jelesnyer aku ... aku pon br dpt maa ..baby boy ..kurus sgt mcm x ckp bulan ..kakak aku punya risau ler.. yg best lahir 4 april samer dgn mak dier ..tu yg menarik ..bestler ..aku pon nak sambut birthday dgn anak aku sekali ..huhu