...kisah kau dan aku...

Wednesday, May 24, 2006

Alahai...customer streamyx... macam2

Mencabar...memang mencabar betul kalau nak handle customer streamyx... macam2 hal, macam2 perangai, macam2 masalah, macam2 emosi... marah la, sedihla, siap ada menangis 2...bukan 2 aje.. mgu lps aku dapat customer yg nak usha aku n sorang lg nak offer aku keje kat company dia.. adus pening aku nak handle... itu kira okla.. kalau dapat customer yg marah2 sampai kuar word **** yg ntah pape...pehhhh.. memang keje aku pekakkan telinga... biarlah customer cakap apa pun aku mmg dah train telinga aku ni jadi bebal... apa2 yg masuk kat telinga kanan secara automatik akan kuar kat telinga kiri... xade nak corner2 masuk hati ke jantung ke paru2 ke...
MINTAK MAAP ye... segala aktiviti penyumpahan x berkesan kat telinga aku... nak publish nama aku kat paper pun publish la.. nak saman aku pun samanla... nak report kat Dato' ke CEO ke report la...aku x kisah sume 2.. yg penting aku dah wat keje aku sebaik mungkin... memang sume customer yg call 1-300-88-9515 mengalami masalah connection streamyx... dan keje aku mmg nak tolong customer.. tapi setiap keje ada had masing2... kdg2 walaupun walaupun kiter dah tolong wat report untuk customer tapi report 2 pending sebab technician..
Ntahla... aku sian gak ngan customer, bayar mahal2 tapi xdpt connection yg sepatutnya... aku faham masalah customer sebab kat umah sewa aku pun guna streamyx gak.. connection kdg2 ok, kdg2 mcm bangang jugakla.. frequent disconnection aje... kdg2 kalau lps hujan lebat ke, ribut petir ke...hai... konpem x dapat connect esoknya...tapi lepas 2 dia ok sendiri.. aku rasa kalau tmnet improve service broadband ni.. mmg kurangla customer komplem...customer hepi aku pun senang... xpayah la lagi telinga aku ni didendangkan ayat2 yg kurang menyenangkan... tapi biasalah manusia.. perasaan marah ni kdg2 x bole dikawal langsung...dan secara automatiknya aku pun terpaksalah menjadi CUSTOMER SERVICE REPRESENTATIVE cum KAUNSELOR x bergaji.. Insya-Allah ada rezeki aku tukar keje baru... doa2kan aku yer kawan2..

No comments: